Pedagogija

Предмет:Школска педагогија
Предавачи: др Емина Хебибредовни професор
др Вера Спасеновићредовни професор
др Зорица Шаљићванредни професор
обавезни предмет
Број бодова: 10.00
Начин полагања: писмени и усмени
Садржај предмета: Садржај програма предмета организован је у следеће тематске целине: - развој и типологија школа; - критика и покушаји реформисања школе; - конституисање и развој школских система; - структура и организација школских система у страним земљама; - садржајно-структуралне компоненте школе; - структура и организација васпитно-образовне делатности школе.
Циљ изучавања предмета: Путем овог студијског предмета студенти се упознају са развојем и основним одликама школске институције, структуром и организацијом школских система и оспособљавају за разумевање принципа функционисања и деловања школе и школских система. Циљеви овог студијског предмета су: - стицање основних сазнања о развоју институционалног образовања и детерминантама и правцима развоја школских система; - упознавање и разумевање садржаја и структуре школске институције, структуре и организације школских система као и принципа функционисања и деловања школе и школског система. Исходи процеса учења: Након завршеног курса овог предмета и положеног испита студенти би требало да: - познају основне етапе у развоју школе и основне детерминанте развоја школских система; - познају структуру васпитно-образовне делатности наше основне школе и структуру и организацију школског система у Србији; - поседују основне информације о структури и организацији европских школских система.
Предуслови за полагање: Наставу из овог предмета могу да похађају и програмом предмета предвиђене обавезе испуњавају студенти који су уписали пети семестар.
Облици наставе: Настава из овог предмета остварује се кроз комбиноване часове предавања и вежби (2+2), а подела обавеза међу наставницима и сарадницима извршена је према проблемско-тематским подручјима.
Обавезе студената: Програмом предмета предвиђене су следеће обавезе студената: - колоквијум; - реализација истраживачко-практичног рада студената у школи са циљем стицања увида у поједине компоненте и начин функционисања и деловања наше основне школе; - претраживање и избор литературе о страним школским системима и израда кратког писаног материјала о одређеном школском систему; - израда семинарског рада (из предмета Школска педагогија или Дидактика); - учешће у раду малих група на часу; - учешће у дискусији на часу.
↑↑↑