Pedagogija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Уводни час
Упознавање са програмом, литературом, предиспитним, испитним обавезама, временском динамиком и начином рада.

2. недеља
предавање - Концепција и систем иницијалног професионалног образовања наставника у Србији .
Критичка анализа литеартуре везане за концепцију и систем иницијалног професионалног образовања наставника у Србији – стање и перспективе.
Литература: Protner, E., и др. (2014). Bolonjska reforma obrazovanja predmetnih nastavnika u novonastalim državama na području bivše Jugoslavije. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 46(1), 7-28.

2. недеља
вежбе - Реализација истраживачког задатка (групни рад).
Истраживање система иницијалног професионалног образовања наставника у Србији (групни рад).

2. недеља
вежбе - Реализација првог истраживачког задатка
Упоредна анализа професионалног идентитета наставника и учитеља (групни рад).

3. недеља
предавање - Професионални идентитет наставника.
Упознавање са концепцијама развоја професионалног идентитета наставника. 1. Живковић, П. (2012). Професионални идентитет наставника и самопроцена квалитета рада наставника. Jагодина: КАИРОС, стр. 13-34. 2. Врањешевић, Ј. и Вујисић Живковић, Н. (2013). Професионални идентитет наставника и образовања између компетенција и идеала. Теме, 37(2), 581-594.
Литература: 1. Живковић, П. (2012). Професионални идентитет наставника и самопроцена квалитета рада наставника. Jагодина: КАИРОС, стр. 13-34. 2. Врањешевић, Ј. и Вујисић Живковић, Н. (2013). Професионални идентитет наставника и образовања између компетенција и идеала. Теме, 37(2), 581-594.

3. недеља
вежбе - Истраживање професионалног индетитета наставника (групни рад).
Упознавање са првим истраживачким задатком: Упоредна анализа професионалног идентитета наставника и учитеља (групни рад).

4. недеља
предавање - Реализација првог истраживачког задатка
Упоредна анализа професионалног идентитета наставника и учитеља (групни рад).

5. недеља
предавање - Презентација и критичка анализа првог истраживачког задатка
Презентација и критичка анализа првог истраживачког задатка: Упоредна анализа професионалног идентитета наставника и учитеља

5. недеља
вежбе - Презентација и критичка анализа првог истраживачког задатка
Презентација и критичка анализа првог истраживачког задатка: Упоредна анализа професионалног идентитета наставника и учитеља

6. недеља
предавање - Професиналне компетенције наставника
3. Vizek Vidović, V i Zoran Velkovski, V. (u red.) (2013). Nastavnička profesija za 21. Vek. Unapređenje nastavničke profesije za inkluzivno, kvalitetno i relevantno obrazovanje – ATEPIE. Beograd: COP. (odabrani delovi) 4. Standardi kompetencija za profesiju nastavnika i njihovog profesionalnog razvoja. Kikinda: Sveti Sava.
Литература: Радуловић, Л., Пејатовић, А., Вујисић Живковић, Н. (2010). Професионалне компетенције наставника. Андрагошке студије, бр. 1, 161-170.
3. Vizek Vidović, V i Zoran Velkovski, V. (u red.) (2013). Nastavnička profesija za 21. Vek. Unapređenje nastavničke profesije za inkluzivno, kvalitetno i relevantno obrazovanje – ATEPIE. Beograd: COP. (odabrani delovi) 4. Standardi kompetencija za profesiju nastavnika i njihovog profesionalnog razvoja. Kikinda: Sveti Sava. 5. Радуловић, Л., Пејатовић, А., Вујисић Живковић, Н. (2010). Професионалне компетенције наставника (стандарди професионалних компетенција наставника: да ли су нам потребни и како да до њих дођемо). Андрагошке студије, бр. 1, 161-170.

6. недеља
вежбе - Професиналне компетенције наставника – други истраживачки задатак
Анализа различитих оквира професионалних компетенција наставника

7. недеља
предавање - Концепције и модели професионалног усавршавања наставника.
Критичка анализа различитих концепција и модела професионалног усавршавања наставника. 6. Правилник о сталном стручном усавршавању и стицању звања наставника, васпитача и стручних сарадника. Службени гласник РС, бр. 2016. (одабране стране)
Литература: 1) Правилник о ССУ и стицању звања наставника... Службени гласник РС, бр. 13, 2015. 2) Пешикан, А., Антић, С. и Маринковић, С. (2010). Концепција СУН у Србији: између прокламованог и скривеног модела

7. недеља
вежбе - Концепције и модели професионалног усавршавања наставника.
7. Пешикан, А., Антић, С. и Маринковић, С. (2010). Концепција стручног усавршавања наставника у Србији: између прокламованог и скривеног модела. Настава и васпитање, 59(2), 278-296

8. недеља
предавање - Истраживање система професионалног усавршавања наставника у Србији
Упознавање са другим истраживачким задатком: Истраживање система професионалног усавршавања наставника у Србији

8. недеља
вежбе - Истраживање система професионалног усавршавања наставника у Србији
Упознавање са другим истраживачким задатком: Истраживање система професионалног усавршавања наставника у Србији

9. недеља
предавање - Реализација трећег истраживачког задатака
Критичка аналаиза литературе из области професионалног развоја наставника

9. недеља
предавање - Трећи истраживачки задатак
Критичка анализа литературе у области професионалног уасавршавања наставниака 3. Ђерић, И., Милин, В. и Станковић, Д. (2012). Правци унапређивања стручног усавршавања наставника у Србији: перспективе различитих актера. Зборник института за педагошка истраживања, 46(1), 29–49. 4. Станковић, Д. и др. (2015). Наставник као истраживач – Приручник за наставнике. Београд: Министарство просвете, науке и технолошког развоја, стр. 11–23.

10. недеља
предавање - Реализација 3 истраж. задатака 1 група
Критичка анализа литературе,
Литература: 1. Џиновић, В., Ђевић, Р. и Ђерић, И. (2013). Перцепције наставника о сопственој иницијативности: колективна иницијатива спрам личне иницијативе. Зборник института за педагошка истраживања, 45(2), 282–297. 2. Павловић, Б. (2008). Изазови лидерске улоге наставника. Зборник института за педагошка истраживања, 40(2), 388–402.

10. недеља
вежбе - Реализација 3 истраж. задатака 1 група
Критичка анализа литературе

11. недеља
предавање - Реализација 3 истраж. задатака 2 група
Критичка анализа литературе

11. недеља
вежбе - Реализација 3. истраж. задатака 2 група
1. Џиновић, В., Ђевић, Р. и Ђерић, И. (2013). Перцепције наставника о сопственој иницијативности: колективна иницијатива спрам личне иницијативе. Зборник института за педагошка истраживања, 45(2), 282–297. 2. Павловић, Б. (2008). Изазови лидерске улоге наставника. Зборник института за педагошка истраживања, 40(2), 388–402.

12. недеља
предавање - Реализација 3 истраж. задатака 3 група
Критичка анализа литературе

12. недеља
вежбе - Реализација 3 истраж. задатака 3 група
Критичка анализа литературе 5. Богуновић, Б. и Станковић, И. (2008). Скривено сиромаштво наставника: статус, последице и стратегије превазилажења. Зборник института за педагошка истраживања, 40(2), 403–422. 6. Protner, E., Medveš, Z., Batinić, B., Miovska Spaseva, S., Radeka, I., Spasenović, V., Šušnja S., ra, Zorić, V. i Vujisić Živković, N. (2014). Bolonjska reforma obrazovanja predmetnih nastavnika u novonastalim državama na području bivše Jugoslavije. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 46(1), 7-28. 7. Ћировић, И. и Малинић Д. (2013). Академски родни стереотипи будућих наставника. Зборник института за педагошка истраживања, 45(2), 322–341. 8. Плут, Д., Павловић, З. и Попадић, Д. (2012). Схватања наставника о школском насиљу и њихова процена личне и колективне снаге за ефикасно деловање. Настава и васпитање, LXI(4), 597–611.

13. недеља
предавање - Припрема за испитну обавезу
Критичка анаализа литературе 10. Koutrouba, K. (2013). Student misbehaviour in secondary education: Greek teachers’ views and attitudes. Educational Review, 65(1), 1-19. 11. Beaschem, D. F., McCray, R. C., Yawn, D. C., & Obiakor, E. F. (2000). Support and importance of character education: pre-service teacher perceptions. Education, 133(4), 470-480.

13. недеља
вежбе - Припрема за испитну обавезу
10. Koutrouba, K. (2013). Student misbehaviour in secondary education: Greek teachers’ views and attitudes. Educational Review, 65(1), 1-19. 11. Beaschem, D. F., McCray, R. C., Yawn, D. C., & Obiakor, E. F. (2000). Support and importance of character education: pre-service teacher perceptions. Education, 133(4), 470-480.

14. недеља
предавање - Испитна обавеза
Анализа литературе 12. Lipovec, A. & Antolin, D. (2014). Slovenian pre-service teachers’ prototype biography.Teaching in Higher Education, 19(2), 183-193. 13. Furlong, C. (2013). The teacher I wish to be: exploring the influence of life histories on student teacher idealised identities. European Journal of Teacher Education, 36(1), 68-83.

15. недеља
предавање - Испитна обавеза
14. Oksi, A. Schaaf van der M., Krull, E. (2014). Novice and experienced teachers’ views on professionalism. TRAMES, 18(68/63), 4, 327-344. 15. Gordon, J. E. (2016). Concerns of the Novice Physical Education Teacher. Th Physical Educator, Vol. 73, 652-670.
↑↑↑