Istorija umetnosti
Курс:
Методика наставе историје уметности (осн.) У оквиру предмета: Методика наставе историје уметности
Предавачи:
др Бранислав Тодић, редовни професор
др Александар Кадијевић, редовни професор др Предраг Драгојевић, редовни професор др Лидија Мереник, редовни професор др Драган Војводић, редовни професор др Зоран Ракић, ванредни професор др Иван Стевовић, редовни професор др Јелена Ердељан, редовни професор др Миодраг Марковић, редовни професор др Ненад Макуљевић, редовни професор др Саша Брајовић, редовни професор др Симона Чупић, редовни професор др Владимир Симић, ванредни професор др Олга Шпехар, ванредни професор др Драгана Павловић, доцент др Бранка Вранешевић, ванредни професор др Игор Борозан, ванредни професор др Јасмина Чубрило, ванредни професор др Милан Попадић, ванредни професор др Милица Божић Маројевић, доцент др Никола Крстовић, доцент изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Методика као наука. Задаци и суштина ликовне културе. Основи и елементи наставе ликовне културе, од припремања и организовања наставног рада, преко начина извођења наставе до процењивање резултата.
Наставa историје у основним и средњим школама; израда семинарских, матурских и дипломских радова; проучавање уџбеника, израда приручника и дидактичких материјала; полагање стручних испита. Циљ изучавања курса: Припрема студента за рад у образовању, за самостално извођење наставе, примену метода у настави историје уметности или ликовне културе, употребу уџбеника, израду дидактичких материјала.
Предуслови за полагање: Студент мора бити уписан на основне студије историје уметности и имати положене испите стручних предмета са треће године студија. Облици наставе: Теоријска настава (предавања и вежбе) и пракса у основним и средњим школама.
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Б. Карлаварис, Методика ликовног одгоја, Загреб 1988.
Milutin Perović, Metodika nastave istorije, Beograd 1995.
Општа допунска литература
И.Ивић - А.Пешикан - С.Јанковић - С.Кијевчанин, Активно учење, 1-2, Београд: Институт за психологију 1997.
P. N. Stearns - P. Seihas - S. Wineburg, Knowing,Teaching & Learning History, New York University 2000.
Zdravko Deletić, Ogledi iz metodike nastave istorije, Užice 2005.