Andragogija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Различити теоријски концепти и модели учења у организацији
Кључни теоријски концепти. Модели учења у организацији.

2. недеља
предавање - Различити теоријски концепти и модели учења у организацији
Учење у организацији. Детерминанте индивидуалног учења. Детерминанте групног/колаборативног учења. Детерминанте организационог учења.

3. недеља
предавање - Учење „кроз једноструку“ и „двоструку петљу“
Организационо учење и учење у организацији. Организациона култура и промене у организацији. Учење „кроз једноструку петљу“. Учење „кроз двоструку петљу“.

4. недеља
предавање - „Deutero“ учење у организацији
„Deutero“ учење у организацији. „Meta“ учење у организацији. Планирање учења у организацији.

5. недеља
предавање - Mодел конверзије индивидуалног и тимског учењa у организационо знање
Тимско учење у организацији. Индивидуализам и колективизам у учењу. Дистанце моћи. Развој заједничког дизајна организације.

6. недеља
вежбе - Mодел конверзије индивидуалног и тимског учењa у организационо знање
Индивидуализам и колективизам у учењу. Развој заједничког дизајна организације. Развој "знања организације". Значај синергетског деловања различитих врста знања у организацији.

7. недеља
предавање - Значај имплицитног и тацитног знањa за развој организације
Учење у организацији као комплексан сложај различитих врста учења. Адаптивно учење. Генеративно учење. Тацитно знање. Имплицитно знање.

8. недеља
предавање - Однос организационог учења и концепта „организације која учи
Укључивање у образовни и/или процес учења у традиционалној, хијерархијски устројеној организацији. Укључивање у процес учења у савременој, флексибилној организацији.

9. недеља
предавање - Однос организационог учења и концепта „организације која учи"
Процеси учења у организацији која учи. Значај организационе климе и организационе културе за процесе организационог учења и учења у "организацији која учи". Посвећеност организацији.

9. недеља
вежбе - Однос организационог учења и концепта „организације која учи"
Организационо учење као откривање и исправљање грешке унутар система норми и правила. Организационо учење као откривање и исправљање организационе грешке кроз процесе преиспитивања постојећих норми и правила. "Организација која учи" - контекст у коме се подржавају различите врсте учења.

10. недеља
предавање - Андрагошке интервенције за примену организационог учења у креирању организације
Андрагошке интервенције. Креирање ситуације за учење. Критични догађаји. Организовање и реализација. Мониторинг и евалуација. Модели андрагошког интервенисања за примену организационог учења у креирању организације. GTPQ модел. TALK модел. ALP и AL модели.

10. недеља
пројекат - Андрагошке интервенције за примену организационог учења у креирању организације
Андрагошке интервенције. Модели андрагошког интервенисања за примену организационог учења у креирању организације.

11. недеља
предавање - Андрагошке интервенције за примену организационог учења у креирању организације
Учење у организацији. Модификовање понашања. Оснаживање.

11. недеља
пројекат - Андрагошке интервенције за примену организационог учења у креирању организације
Учење у организацији. Модификовање понашања. Оснаживање.

12. недеља
предавање - Андрагошке интервенције за примену организационог учења у креирању организације
Алтернативни андрагошки модели учења. Савремена технологија и организационо учење. Виртуелно пословање. Организациона меморија. Заједнице за виртуелно учење. 3D технологија и организационо учење. Социјално умрежавање и организационо учење.

12. недеља
пројекат - Андрагошке интервенције за примену организационог учења у креирању организације
Алтернативни андрагошки модели учења. Савремена технологија, учење у организацији и организационо учење.

13. недеља
предавање - Андрагошка перспектива организационог учења
"Активирање деловања". Фокусирање на повезаност. Импликације правне регулативе организације. Значај искуства. Концепт "заједничке креативности". Визија организације. Примери добре праксе организације. Развој заједничког искуства.

14. недеља
предавање - Концепт „организације која учи“
Модели засновани на општој теорији система. Модел „компаније која учи". CEDRA пројекат. Теоријска објашњења феномена "организације која учи" из перспективе теорије комплексности/сложености. Субсистеми организације која учи. "Дисциплине" значајне за стварање организације која учи.

15. недеља
предавање - Андрагошка перспектива концепта „организације која учи“
Континуирано стварање могућности за учење. Промовисање истраживања и дијалога. Подстицање сарадње и тимског учења. Стварање система за одржање и размену (организационог) знања. Подстицање појединаца да деле колективну визију. Повезивање организације са окружењем.

15. недеља
вежбе - Андрагошка перспектива концепта „организације која учи“
Компоненте планирања учења у организацији. Стратегије учења у организацији. Континуум учења у организацији.
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Овесни, К., прир. (2015). Организационо учење, хрестоматија.
Ovesni, K. (2013). Uloga andragoga u organizaciji koja uči. Izlaganje na nacionalnom naučnom skupu u okviru Januarskih susreta pedagoga 2013 “Pedagog izmedju teorije i prakse”.
Argyris. C. (2006). Reasons and Rationalizations: The Limits to Organizational Knowledge. New York, NY: Oxford University Press Inc.
Argyris, C., Schön, D. (1978). Organizational Learning: A Theory of Action Perspective. Reading, MA, Menlo Park, CA, Don Mills, ON, Canada: Addison—Wesley Publishing Company.
Argyris, C. (1992). On Organizational Learning. Cambridge: Blackwell.
Nonaka, I. and Takeuchi, H. (1995). The Knowledge–Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. New York, NY: Oxford University Press, Inc.
Nonaka, I. (1991). The knowledge—creating company. Harvard Business Review, 69(6), 96—104.
Овесни, К. (2014). Организација која учи: андрагошка перспектива. Београд: Институт за педагогију и андрагогију, Филозофски факултет Универзитета у Београду. 86-108, 118-179.
Ovesni, K. (2013). Organizational Learning: Implications for Human Resource Development. In: M. Despotović, E. Hebib & B. Németh (Eds.): Contemporary issues of education quality. Belgrade: University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Institute for
Ovesni, K., Alibabić, Š. (2011). Improving performance and flexibilization in organizations: Andragogical impacts. U J. Štarc (Ed.), Human Capital As A Source Of Success In The Process Of Globaliz
Општа допунска литература
Ovesni, K., Alibabic, Š. (2012). Obrazovanje odraslih: ključni čimbenici i novi izazovi u procesu profesionalizacije. Andragoski glasnik, 28(1), 7–20.
Argyris. C. (2006). Reasons and Rationalizations: The Limits to Organizational Knowledge. New York, NY: Oxford University Press Inc.
Iandoli, L., Zollo, G. (2008). Organizational Cognition and Learning: Building Systems for the Learning Organization. Hershey and New York: Information Science Publishing.
McShane, S. L., Von Glinow, M.A. (2008). Organizational Behavior (4th Ed.).New York, NY: McGraw-Hill/Irwin.
O’Neil, J., and Marsick, V. J. (2007). Understanding Action Learning. New York: AMACOM.
↑↑↑