Andragogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Конституисање андрагогије као научне дисциплине
Појава и развој андрагогије
Предмет проучавања андрагогије
Различите концепције андрагогије
Систем андрагошких дисциплина
Однос андрагогије са сродним научним дисциплинама |
2. недеља предавање - Методолошко-епистемолошки статус андрагогије
Природа и легитимитет андрагошког (са)знања
Истраживачки приступи у андрагогији
Андрагогија као практична и нормативна наука
Теоријско-развојна истраживања у андрагогији
Емпиризам и позитивизам у андрагошким истраживањима |
3. недеља предавање - Образовање одраслих као друштвени феномен
Историјски корени образовања одраслих
Различита концепције образовања одраслих
Детерминанте образовања одраслих
Функције образовања одраслих
|
4. недеља предавање - Филозофско-етичке основе образовања одраслих
Аналитичка филозофија и образовање
Филозофија либерализма и образовање одраслих
Хуманистичка филозофија и образовање одраслих
Филозофија прагматизма и образовање одраслих
|
5. недеља предавање - Филозофско-етичке основе образовања одраслих
Радикална филозофија у образовању
Прогресивизам и реконструкционизам у образовању одраслих
Критичка филозофија и образовање одраслих
Филозофија хришћанства и образовање одраслих |
6. недеља предавање - Социјалне основе образовање одраслих
Социјална партиципација и образовање одраслих
Партнерство у образовању одраслих
Локална заједница, развој и образовање одраслих
Глобализација и образовање одраслих |
7. недеља предавање - Економске основе образовање одраслих
Економски развој и образовање одраслих
Образовање одраслих и продуктивност
Образовање одраслих и запошљавање
Финансрање образовања одраслих
|
8. недеља предавање - Одрасло доба као андрагшки феномен
Појам и критеријуми одраслости
Животне фазе и животни циклуси (и животни светови) одраслих
Животна ситуација као андрагошки феномен
|
9. недеља предавање - Развој и образовање одраслих
Биолошке промене у одраслом добу
Социјално-културни развој одраслих
Kognitivni razvoj u odraslom добу
Морални развој одраслих
|
10. недеља предавање - Учење у одраслом добу
Искуствено учење
Трансформативно учење
Акционо/партиципативно учење
Организационо учење
Самоусмерено учење
|
11. недеља предавање - Доживотно образовање/учење
Развој идеје о доживотном образовању/учења
Смисао и циљеви доживотног образовања/учења
Стратегије и модели доживотног образовања/учења |
12. недеља предавање - Образовне потребе и интереси одраслих
Образовне потребе - различите теоријске перспективе
Развој образовних потреба
Модели и методе утврђивања образовних потреба
Развој интересовања у одраслом добу
|
13. недеља предавање - Партиципације одраслих у образовању и учењу
Врсте и процеси партиципације у образовању одраслих
Специфичне циљне групе у образовању одраслих
Мотиви и баријере партиципације одраслих у образовању
Институције и организације за образовање одраслих |
14. недеља предавање - Врсте и типови организације учења/образовања
Формално учење/образовање
Неформално учење/образовање
Информално учење/образовање
Образовање/учење на даљину
|
15. недеља предавање - Евалуација у образовању и учењу одраслих
Евалуација у образовању и учењу одраслих
Врсте и подручја евалуације у образовању одраслих
Методе и технике евалуације
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Кулић, Р., Деспотовић, М.,(2004) Увод у андрагогију, Свет књиге Београд.
Деспотовић, М., (2000) Игра потреба - андрагошке варијације, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд.
Савићевић, Д., (2002) Филозофски основи андрагогије, Завод за уџбенике и наставна средства – Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд
Савићевић, Д., (1991) Савремена схватања андрагогије, Просвета, Београд.
Савићевић, Д., (1998) Концепције образовних потреба у андрагогији Завод за уџбенике и наставна средства - Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, Београд.
Ољача, М., ( 1999) Самообразовање и саморазвој одраслих, Институт за педагогију Филозофски факултет Нови Сад.
Савићевић, Д., (1983) Човјек и доживотно образовање, Републички завод за унапређење школства, Титоград.
Андриловић, В., и други, Андрагогија, Школска кнјига, Загреб, 1985.
Reischman, J., Henschke, J., (1994) Pedagogy and andragogy: Relation between the Education of Children and the education of Adults, in Rethimking Adult Education for Development II, Andrago[ki center Republike Slovenije, Ljubljana, 1994.
Merriam, S.B.,& Caffarella, R.S., (1999) Learning in Adulthood, Jossey-Bass, San Francusco.