Andragogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Tеоријски ослонци модерног подучавања одраслих
Упознавање са групом, рекапитулација претходног градива о карактеристикама учења одраслих и наставе за одрасле;
Увод у теоријске основе стратегије интерактивног подучавања одраслих |
2. недеља предавање - Конструктивистички приступ и социјални конструктивизам- предавања
- презентације карактеристика социјалног конструктивизма
- дискусија кључних поставки
- рад у малим групама на њиховој анализи и импликацијама на учење и подучавање одраслих |
3. недеља предавање - Стратегија искуственог учења
Рекапитулација поставки искуственог учења
Дискусија утицаја овог приступа на интерактивну наставу и подучавање одраслих
Наставни стилови у подучавању одраслих
Самоевалуација наставних стилова
|
4. недеља предавање - Стратегија активног учења
Активно учење и подучавање одраслих - основне поставке
Импликације овог приступа и стратегије на образовање одраслих
Улога наставника у осмишљавању наставе за одрасле користећи стратегију активног учења |
5. недеља предавање - Традиционална и интерактивна настава за одрасле
Карактеристике традиционалног приступа настави за одрасле
Предавање као основна метода у традиционалној настави
Остале карактеристичне методе традиционалне наставе
Основе за поређење са приступом интерактивној настави за одрасле - дискусија и вежбе |
6. недеља предавање - Образовна група и групна динамика у поучавању одраслих
Увод у карактеристике и врсте образовних група у образовању одраслих
Процеси групне динамике;
Задаци и вежбе у малим групама, рекапитулација |
7. недеља предавање - Комуникација у образовању и поучавању одраслих
Карактеристике комуникације, комуникација у модерном подучавању одраслих
Статус и улоге учесника, вежбање ситуација у процесу подучавања одраслих које илуструју различите улоге и могућности водитеља процеса и полазника
Фацилитација у подучавању одраслих |
8. недеља предавање - Методе и технике у подучавању одраслих
Основе за избор и планирање метода у раду са одраслима
Врсте метода и техника - различите класификације
Улога наставника-водитеља процеса- у избору и планирању метода |
9. недеља предавање - Методе и технике интерактивне наставе
Примена метода интерактивне наставе;
Рад у групама, игра улога, симулација, демонстрација
Улога водитеља процеса у примени метода и техника подучавања одраслих |
10. недеља предавање - Методе и технике подучавања одраслих
Методе и технике за подстицај развоја критичког мишљења (дискусија, дебата, креативне методе)
Улога наставника у подстицању самоусмереног учења у подучавању одраслих
Улога наставника у планирању и спровођењу учења на даљину |
11. недеља предавање - Визуелизација и презентација у подучавању одраслих
Правила успешне визуелизације и презентације
Задаци и вежбе успешног презентовања
Основни критеријуми израде материјала за учење према правилима визуелизације
Коришћење нових технологија као визуелних помагала и наставних средстава |
12. недеља предавање - Повратна информација и рефлексија у подучавању одраслих
Значај и карактеристике повратне информације у учењу и подучавању одраслих; Правила давања и примања повратне информације;
Извори за самоевалуацију наставника и полазника, рефлексија и саморефлексија |
13. недеља предавање - Евалуација процеса и постигнућа у подучавању одраслих
Средства и начини евалуације и оцењивања одраслих у процесу подучавања
Средства и начини евалуације наставника и процеса подучавања
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Џарвис, П. (2003). Поучавање – теорија и пракса. Загреб: Андрагошки центар
Павловић-Бренеселовић, Д., Павловски,Т.(2000). Интерактивна обука. Београд:ИПА
Роедерс, П. (2003). Интерактивна настава. Београд: Институт за педагогију и андрагогију
Кулић, Р., Деспотовић, М. (2005). Увод у андрагогију. Београд: Свет књиге
Стојнов, Д. (2005). Од психологије личности ка психологији особа: конструктивизам као нова платформа у образовању и васпитању
Бер,В.(2001). Социјални конструкционизам. Београд: Цептер Бук Ворлд
Општа допунска литература
Јеленц Крашовец, С., Наставник за одрасле – фацилитатор образовања и личног развоја, Андрагошке студије, 2005.
Reiser,A.R,Dempsey,V.J (ed)(2012).Trends and Issues in Instructional Design and Technology, Pearson
Ивић. И., Пешикан, А., Јанковић, С., Кијевчанин, С. (1997). Активно учење : приручник за примену активних метода наставе/учења. Београд: Институт за психологију.