Andragogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Теоријски и методолошки проблеми компаративне андрагогије
Појмовне релације у компаративној андрагогији
Циљеви, задаци и методолошке тешкоће компаративних истраживања у образовању одраслих
Истраживачки приступи у компаративној андрагогији Литература: Savićević, D., Komparativno proučavanje vaspitanja i obrazovanja, Prosveta, Beograd, 1984 (metodološki deo)
|
2. недеља вежбе - Савремени системи образовања одраслих у Европи - Енглеска и Скандинавија
- Опште детерминанте система образовања одраслих
- Карактеристике система образовања одраслих у Енглеској (концепција, институтције, програми, циљне групе, кадар)
- Неке опште карактеристике образовања одраслих у скандинавским земљама
Литература: Publikacije NIACE; Informacione mreže u području obrazovanja: EYRIDICE; ALICE, ERIC, EUCEN
|
3. недеља вежбе - Савремени системи образовања одраслих у Европи - Немачка
- Карактеристике система образовања одраслих у Немачкој (концепција, институтције, програми, циљне групе, кадар)
- Дуални систем стручног образовања у Немачкој
- Начин долажења до података о системима образовања одраслих Литература: Poeggeler, F., Nove tendencije obrazovanja odraslih u Saveznoj Republici Nemačkoj, Andragoške studije, Vol.1, br.1-2, 1994.; Informacione mreže u području obrazovanja: EYRIDICE; ALICE, ERIC, EUCEN
|
4. недеља предавање - Специфичност система образовања одраслих у Америци
- Карактеристике система образовања одраслих у Америци (принципи, концепција, улога државе, институције, програми, циљне групе, осигурање квалитета, кадар) Литература: Baze podataka na WWW; publikacije AAACE
|
5. недеља вежбе - Проблеми образовања одраслих у земљама у транзицији
- Однос политичког, социјалног и економског развоја и система образовања одраслих
- Специфични проблеми образовања одраслих у земљама југоисточне Европе
- Модели транзиције и улога образовања одраслих Литература: Kulić, R., Obrazovanje odraslih i tranzicija u istočnoj Evropi, Andragoške studije, Vol.7, Br.1-2, 2000; Baze podataka na WWW; Publikacije Ministarstva prosvete i sporta Srbije
|
6. недеља вежбе - Развој међународне активности UNESCO-а у образовању одраслих
- Светско удружење за образовање одраслих између два рата
- I међународна конференција UNESCO-а 1949.
- II међународна конференција UNESCO-а 1960.
- III међународна конференција UNESCO-а 1972.
- IV међународна конференција UNESCO-а 1985.
Литература: Savićević,D.,Komparativna andragogija, IPA,Bgd,2003; Savićević,D., Nove tendencije u svetskom pokretu za obrazovanje odraslih, Andragogija, Vol.31, br.1-3,1985;
|
7. недеља вежбе - - Савремени значај и улога UNESCO-а у образовању одраслих
- V међународна конференција о образовању одраслих, Хамбург, 1997 (значај, документа, главне поруке) Литература: Peta međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih, Hamburška deklaracija o učenju odraslih, Andragoške studije, Vol.5, br.2, 1998, str.177-205.
|
8. недеља предавање - Образовање одраслих у Африци и Азији
- Основне детерминанте система образовања одраслих у Африци, главни проблеми и специфичности рада
- Основне детерминанте система образовања одраслих у Африци, главни проблеми и специфичности рада
- Активности међународних организација у Африци и Азији, UNESCO-a
Литература: Dokumenta, publikacije i web-sajt UNESCO-a
|
9. недеља вежбе - Остали главни носиоци међународних активности у образовању одраслих
- Главни носиоци међународних активности у образовању одраслих - врста, карактеристике, начин рада, програми (UNICEF, Светска банка, OECD, UNDP...)
- Улога стручних асоцијације и удружењa (AAACE; EAEA; ICAE; ARLO, ASPBAE)
- Улога и активности ILO, FAO, WHO
- ПИЗА студија Литература: Zvanična dokumenta, publikacije i baze podataka relevantnih institucija i organizacija
|
10. недеља вежбе - Документ конференције у Дакару: "Образовање за све"
- Конференција у Сенегалу - улога, значај и учесници
- Документ "Образовање за све" - Дакарски овкир за акцију - значај и главне поруке
- Међународни димензије и утицај програма Образовања за све Литература: Dakarski okvir delovanja, Obrazovanje za sve: ispunjavanje nasih zajednickih obaveza, UNESCO 2000, MPiS Republike Srbije, Beograd, 2002.
|
11. недеља вежбе - Европа као образовни простор
- Европске институције и организације са активностима релевантим за образовање одраслих (Савет Европе, ETF, CEDEFOP, EAR...)
- Инструменти заједничке европске образовне политике (ECTS, Diploma supplement, Europass...)
- Болоњска декларација и европска политика и пракса високошколског образовања Литература: Medić, S., Popović, K., Međunarodne institucije, udruženja i projekti u obrazovanju odraslih, u: Istraživanja u pedagogiji i andragogiji, IPA, Beograd, 1997; Dokumenti, publikacije i web-sajtovi relevantnih evropskih organizacija
|
12. недеља вежбе - Европска политика образовања одраслих
- Концепције и схватања улоге и функција образовања одраслих
- Меморандум о доживотном учењу - значај и поруке
- Улога стручних организације и удружења (ЕАЕА, NIACE...)
- Остала релеватна документа и студије у области образовања одраслих (Лисабонска декларација) Литература: Jarvis, P., Obrazovanje odraslih – Evropska perspektiva, Andragoške studije, Vol.2, br.2, 1995; 5. Memorandum o doživotnom učenju, Andragoške studije, Vol.8, br.1-2, 2001; Informacione mreže u području obrazovanja: EYRIDICE; ALICE, ERIC, EUCEN
|
13. недеља вежбе - Европски програми за подршку образовању одраслих
- Програми Европске уније за подршку образовању одраслих: Socrates, Comenius, Grundvig, Tempus
- Програми Европске уније за поједине земље и регионе: CARDS, MEDA, TACIS
- Извори података о програмима EU
- Принципи и пракса пријављивања за пројекте EU Литература: 25 programa Evropske Unije, Evropski pokret u Srbiji, Kancelarija za pridruživanje EU Vlade Republike Srbije, Beograd 2005; Zvanični sajtovi EU-programa
|
14. недеља предавање - Приоритетне области образовања одраслих у Европи
- Политичко образовање, грађанско образовање, мировно образовање - концепције, идеје, принципи, пракса, методички приступи
- Примери добре праксе у приоритетним областима образовања одраслих у Европи Литература: Nuissl,E.,povećanje značaja obrazovanja odraslih u budućoj Evropi,Andragoške studije,Vol.2,br.2,1995;publikacije i web-sajt Saveta Evrope;Zvanični program predmeta Građansko obrazovanje;Gugel,G.,Politicko obrazovanje u praksi,...Pancevo,Tuebungen '99
|
15. недеља вежбе - Интеркултурно образовање и учење
- Интеркултурно образовање и учење - појмови, приступи, концепције, схватања
- Посебне области и појединачни проблеми интеркултурног образовања
- Специфичности методике рада у области интеркултурног образовања Литература: COMPASS, A manual on human rights education, Council of Europe, 20002; Vidovic,S., Radovanovic,M. Spremno u sukobe..., GTZ, Beograd, 2004; SMILE-Seeding for Multiethnis and Intercultural Learning Experiences, IIZ/DVV Sofia, 2005.
|