Психологија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Систем образовања, установе, учесници, европски и светски трендови
СИСТЕМ ОБРАЗОВАЊА, УСТАНОВЕ, УЧЕСНИЦИ, ЕВРОПСКИ И СВЕТСКИ ТРЕНДОВИ У РАЗВОЈУ ОБРАЗОВАЊА
Систем образовања
1. 1. Систем установа
1. 2. Систем уцесника
1. 3. Улога психолога у систему образовања
1. 4. Спонтана знања и имплицитне теорије наспрам научних знања о систему образовања
2. Улога образовања у људском и друственом развоју
2. 1. образовање и индивидуални развој
2. 2. образовање и филогенетски развој
2. 3. образовање и друствени развој
|
2. недеља предавање - Европски и светски трендови у развоју образовања
Европски и светски трендови у развоју образовања
3. 1. Главне теме и процеси у току европске интеграције
3. 2. Институције и механизми
3. 3. Реформе образовања
3. 4. Контроверзна питања у развоју образовања
|
3. недеља предавање - Контроверзна питања у психологији образовања
КОНТРОВЕРЗНА ПИТАЊА У ПСИХОЛОГИЈИ ОБРАЗОВАЊА
1. Психолошки правци и школа
1. 1. Бихејвиоризам и школа
1. 2. Когнитивна психологија и школа
1. 3. Хуманистичка психологија и школа
1. 4. Социјални конструктивизам и школа
1.5. Еклектицизам, имплицитне теорије у школској пракси наспрам рефлексивног практичара
|
4. недеља предавање - Когнитивни, афективни, социјални и морални развој и школа
2. Когнитивни, афективни, социјални и морални развој и школа
2.1 Импликације Пијажеове теорије когнитивног развоја
2.2 Импликације теорије Виготског
2.3 Импликације Колбергове теорија моралног развоја
2.4 Импликације Ериксоновог виђење индивидуалног и социјалног развоја
|
5. недеља предавање - Интелигенција и школовање
3.Интелигенција и школовање
3.1.Интелектуалне разлике, школовање и настава
3.2.Интелигенција и школско постигнуће (и подбацивање)
3.3.Психолог као дијагностичар интелектуалног развоја
|
6. недеља предавање - Разноврсност: индивидуалне, групне, развојне, културне разлике
4 Разноврсност: индивидуалне, групне, развојне, културне разлике
4.1 Когнитивни стилови и стилови учења
4.2 Полне разлике и настава
4.3 Културне разлике и мултикутурално образовање
4.4. Образовање деце са посебним потребама
|
7. недеља предавање - Мотивација
5 Мотивација
5.1 Теорије мотивације и њихове импликације у настави
5.2 Мотивација за школско учење
5.3 Мотив постигнућа
5.4 Стратегије за подстицање мотивације
|
8. недеља предавање - Учење, школско учење и настава
6 Учење, школско учење и настава
6.1 Појам учења и облици школског учења
6.2 Психолошки проблеми учења различитих предмета
6.3 Методе учења и наставе
6.4 Оцењивање и евалуација образовног процеса
6.5 Стварање и одржавање подстицајне средине за учење
|
9. недеља предавање - Истраживања у школи наспрам истраживања школе
7. Истраживања у школи наспрам истраживања школе
7.1 Улога истраживања у психологији образовања: коришћење истраживања да би се разумела и унапредила настава
7.2 Истраживачки методи у психологији образовања
7.3 Акционо истраживање
|
10. недеља предавање - Наставничка професија
III. НАСТАВНИЧКА ПРОФЕСИЈА
1. Компоненте наставничке професије
1. 1. Експертско мишљење
1. 2. Менаџмент у одељењу и школи
2. Психолошки аспекти наставничке професије
2. 1. Развој наставничких компетенција
2. 2. Професионално сагоревање наставника
|
11. недеља предавање - Улога психолога у систему образовања
IV. УЛОГА ПСИХОЛОГА У СИСТЕМУ ОБРАЗОВАЊА
1. Психолог у предшколским установама
2. Психолог у школским установама
3. Психолог у специјалном образовању
4. Психолог у неформалном образовању
5. Психолог у институцијама за развој образовања
|
13. недеља предавање - Завршни преглед
V. ЗАВРШНИ ПРЕГЛЕД И ПРЕГЛЕД ПРОГРАМА НА СМЕРУ ПСИХОЛОГИЈА ОБРАЗОВАЊА |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
David Perkins: Smart Schools (одабрана поглавља)
(у припреми): Контроверзна питања у психологији образовања
укупно не више од 400 страна