Историја уметности
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Уводне напомене. Историја историје уметности пред стратешким питањима
Уводне напомене. Евидентирање и упознавање студената, договор о начину рада, подела у групе. Предмет, настава, обавезе, литература, испит из овог предмета све приказано у историјском развоју. Смисао и могућа корист од познавања историје историје уметности: садашњост као производ личности, догађаја и токова из прошлости. |
2. недеља предавање - Стратешко питање: економске основе. "Производи" науке о уметности
1. Развој схватања о томе шта су производи једне науке о уметности и које су њене економске основе; нагласак на друштва у транзицији. (Шта зна да уради један историчар уметности? Постоји ли тржиште за те производе, како се одређује њихов квалитет и цена? Каква је ту улога образовања?)
2. Увод у овогодишњу тему курса, која ће се провлачити кроз сва следећа предавања. |
3. недеља предавање - Стратешко питање: законски оквири. Институције и прописи
Развој институционалних и законских оквира науке о уметности. |
4. недеља предавање - Стратешко питање: техничка подршка. Употреба рачунара
Развој техничке подршке у раду историчара уметности, са нагласком на информатичку револуцију с краја 20. и почетка 21. века и употребу рачунара.
Преглед свакодневно коришћених програма у раду једног историчара уметности. |
5. недеља предавање - Стратешко питање: кадрови. Школе историје уметности
Школе мишљења и школе као институције. Разлике у школама. Формирање кроз више школа. Београдска или српска школа историје уметности. |
6. недеља предавање - Писање историје историје уметности. Извори. Упоришта. Почеци
Где су почеци историје уметности као науке: у размишљањима појединца (Винкелман, 18. век), у учењима о историји уметности као науци, у пракси историчара уметности у Србији.
|
7. недеља предавање - Развој историје уметности у 18, 19. и 20. веку
Главне личности, догађаји и процеси. |
8. недеља предавање - Развој метода историје уметности
Процес настанка метода историје уметности. Повезивање метода. Проширење методологије знањима и поступцима других наука. Интердисциплинарност. Кретање ка мултидисциплинарности. Питања идентитета историје уметности као науке. |
9. недеља предавање - Научни принципи у методима историје уметности
Процес развоја научних принципа у основама историје уметности. |
10. недеља предавање - Утицаји социјалних околности на науку о уметности
Утицаји социјалних околности на развој метода и професионализацију науке о уметности (развој средине; став средине према науци и према уметности; конкуренција нестручњака и борба науке за компетенцију; однос науке према окружењу, примање утицаја, изградња интегритета; релације унутар струке) |
11. недеља предавање - Улога личности у науци о уметности
Утицај психичког профила истраживача или стручњака у науци о уметности. Значај неких функција (визуелно опажање и памћење), процеса (развој, старење, патолошки процеси), специфичности (менталитет) и одлика појединца (црте личности, креативност; спонтаност и ригидност, интелигенција, итд). |
12. недеља предавање - Место савести у науци о уметности
Савест као основа примене метода науке о уметности; етичке дилеме проистекле из недовољне професионализације и снажног утицаја личности појединца. Решавање дилема кроз системе вредности (етичке кодексе) окружења или делова струке. |
13. недеља семинар - Оцене и коментари самосталних радова
|
14. недеља - - ПРИПРЕМА ЗА ИСПИТ
Питања везана за битне личности и процесе у развоју историје уметности као науке и као струке. |
15. недеља - - ИСПИТ
Испит се полаже у писаној форми. |