Филозофија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - релативне заменице, основе слагања времена
релативне заменице; употреба партикула ci и nе; основна правила слагања времена

2. недеља
предавање - индикатив прошлог времена passatо remoto
индикатив passatо remoto, именице на –а и на – istа ;

3. недеља
предавање - основи језика струке - обрада и превод општестручног текста
језик струке: превод општестручног текста ( passato remotо);

4. недеља
предавање - конјунктив презента и перфекта
конјунктив- садашње време и перфект (congiuntivo presente, congiuntivo passato) – облици и употреба; безлична форма (“si”passivante)

5. недеља
предавање - стручни језик, обрада и превод општестреучног текста
Стручни језик, превод општестреучног текста у ком је коришћен конјунктив

6. недеља
предавање - конјунктив - congiuntivo imperfetto,congiuntivo trapassato
конјунктив - имперфект и давнопрошло време congiuntivo imperfetto,congiuntivo trapassato) – облици и употреба

7. недеља
предавање - Хипотетички период
хипотетички период (periodo ipotetico), magari + конјунктив

8. недеља
предавање - Пасив (грађење и употреба)
пасив (грађење и употреба).Студенти проширују знања која су делимично већ стекли током курса Италијански језик 1 током којег су увежбавали препознавање и превођење једноставнијих пасивних конструкција у тексту струке.

9. недеља
предавање - анализа општестреучног текста у ком је коришћен конјунктив и пасив
језик струке: анализа и превод општестреучног текста у ком је коришћен конјунктив и пасив

10. недеља
предавање - слагање времена и инфинитни глаголски облици
слагање времена; инфинитни глаголски облици (инфинитив, герундиј,партицип)

11. недеља
предавање - сложени инфинитни облици
сложени инфинитни облици( герундиј сложени и прошли инфинитив) апсолутни партицип

12. недеља
предавање - први контролни задатак, анализа резултата

13. недеља
- - систематизација
Систематизација градива, увежбавање слабије савладаних граматичких целина

14. недеља
- - Систематизација
Коментар и анализа евентуалних грешака на преводима стручних текстова.

15. недеља
- - систематизација
Самостални рад студената - систематизација пређеног градива

16. недеља
предавање - рад на тексту струке 16-27
У овом периоду ради се на сложенијим оригиналним текстовима на италијанском језику. Програм по недељама креира се у договору са студентима, и у зависности од њихових потреба и интересовања те га није могуће прецизирати. При избору тема и врста текстова води се рачуна о дисциплинарној хетерорености студената. Критеријум за избор текстова је аутентичност, поузданост извора и актуелност. Студенти активно учествују у избору текстова. Поред морфосинтаксе и лексике,студенти се упознају са основама текстуалне лингвистике и анализе дискурса за потребе коришћења језика струке,као и са типологијом текстова (дескриптивни, аргументативни, инструментални, информативни) као и са основним техникама и стратегијама коришћења језика у академске сврхе. Уз видео материјал студенти се упознају са елементима цивилизације.

28. недеља
- - систематизација 28-29
Самостални рад студената - припрема за испит

30. недеља
- - испит
писмени и усмени испит
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Qui Italia, Corso elementare di lingua italiana per stranieri, Lе Моnnier, Firenze 2002. (од 14.лекције) Д.Ђоровић, Избор текстова за студенте друге године Филизофског факултета , скрипта
Општа допунска литература
С. Модерц: Граматика италијанског језика,Удружење наставника италијанског језика Србије,2004 М.Г.Турkони: Вежбе из италијанског језика (први и други део) скрипта 1996 Dardano-Trifone:La nuova grammatica della lingua italiana, Zanicchelli, Bolognа, 1997 Di Francesco- Naddeo: Bar Italia, articoli sulla vita per leggere, parlare, scrivere, Alma Edizioni, Firenze, 2002 A.Agati: Abilità di lettura, Paravia,Тоrino,1999 F. Mantovano:L’italiano dell’ arte, Guerra, Perugia, 1996
↑↑↑