Етнологија и антропологија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Појам антропологије туризма Критичка теорија о туризму
Шта је туризам? Опште антрополошко виђење узрока и последица туризма Теоријски приступ антропологији туризма. Kритички пруступ проучавању туризма

2. недеља
предавање - О претечама туризма
Ко су све били туристи у историји? Средњевековни ходочасници као зачетници туризма. Поштовање и унишатавање као узроци/последице туризма

3. недеља
предавање - Туризам и фолклоризам Туризам и измишљање традиције. Туризам и аутентичност
Фолклористичке конструкције као резултат туристичке посете. Туристичко-фолклористички прикази. Да ли туристички призори могу бити аутентични? О 'примитивној' уметности и 'уметности' намењеној туристима. Презенатција култура

4. недеља
предавање - Културни туризам
Да ли се туристичке потребе могу сматрати као културне потребе. Појам културног туризма. Класификације унутар културног туризма

5. недеља
предавање - Сеоски туризам
Анализа концепта сеоског туризма. Сеоски туризам – случај Лангдока

6. недеља
предавање - Организовано путовање као туристичка форма
Организовано путовање наспрам слободног лутања. Егзотичност пакет аранжмана

7. недеља
предавање - Примери антрополошког проучавања туристичких феномена
Кобасицијаде и сланинијаде као вид аутентичне креације туристичке понуде. Шта су све били туристички водичи? Венецијанска гондола - један пример сувенира

8. недеља
предавање - Социјални оквири успеха. Друштвена структура и вертикална друштвена покретљивост
Амерички мит о успеху. Општи преглед.

9. недеља
предавање - Основи мита о успеху..
Амерички мит о успеху – књижевно-историјски приступ. Self-made man као базични модел 'америчког сна'

10. недеља
предавање - Амерички мит о успеху – психоаналитички приступ
Психоанализа мита о успеху. Психоанализа 'self made man'-а.

11. недеља
предавање - Хорејша Елџер мит – мит о изласку из сиромаштва. Прва велика богатства и путеви
Романи Хорејше Елџера као главни носици мита о напредовању у друштвеној структури 19. века. Прелом деветнаестог и двадесетог века и прва велика богатства стечена у индустријској револуцији

12. недеља
предавање - Творци успеха
Карнеги и пенсилванијска индустрија челика. Хенри Форд и стварање моћне аутомобилске индустрије. Модерни менаџер као човек успеха – Ли Ајакока. Берза, инвестиције и успех у свету финансијског капитала

13. недеља
предавање - Срећа као основ српске варијанте успеха. Српски успех у светским оквирима
Фолклорни оквири успеха - Срећа и додатни елементи као предуслов успона у друштвеној структури. Фолклорни оквир српског успеха у свету. Фолкоорни оквир успеха у условима транзиције

14. недеља
предавање - Семинарски рад и припрема за испит
-

15. недеља
предавање - Испит
-
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
И.Ковачевић,Антропологија транзиције,Београд,2007. 51-77.109-153.
И.Ковачевић,Семиологија мита и ритуала, 1. Традиција, 179-186.
И.Ковачевић, Семиологија мита и ритуала, 2. Савремено друштво, Београд, 2001. 50-61, 181-211.
D. Nesh, Tourism as an Anthropological Subject, Current Anthropology, Vol.22. No.5. 1981. 461-468.
T. Nunjes, Turizam u antropološkoj perspektivi, Kultura 60-61, Beograd 1983, 100-110.
H.Bauzinger, Etnologija, Beograd, 2002.174-196.
J. Cawelti, The Apostles of The Self-Made Man, Univesity of Chicago Press, Chicago, 1965. 60-110.
I. G. Wyllie, The Self-Made Man in America. The Myth of Rags to Rich, The Free Press, New York, 1954. 9-45.
D. Nesh, Tourism as an Anthropological Subject, Current Anthropology, Vol.22. No.5. 1981. 461-468. T. Nunjes, Turizam u antropološkoj perspektivi, Kultura 60-61, Beograd 1983, 100-110. D.Neš
B.Burstin, Od putnika do turiste. Izgubljeno umeće putovanja, Kultura, 60-61.1983. 30-61. J.M.Theilman, Medieval Pilgrims and the origins of Tourism, Journal of Popular Culture, Vol.20. No.4. 198
↑↑↑