Андрагогија

Курс:
Андрагогија игре и стваралаштва (осн.)
Предавачи: др Тамара Николићдоцент
др Бојан Љујићдоцент
изборни курс
Број бодова: 4.00
Садржај курса: Теоријска и практична настава: Игра као појавни облик и модалитет деловања човека. Теоријска схватања игре и стваралаштва. Специфичности игре и стваралаштва одраслих. Игра, стваралаштво и култура. Игра у функцији учења и образовања одраслих. Врсте игара и облици креативности. Развијање спонтаности. Стваралачка машта. Импровизацијске игре и образовање. Игра претварања. Игра, драма и театар. Виртуелна игра. Игра и стваралаштво као чиниоци образовања одраслих.
Циљ изучавања курса: Разумевање, позиционирање и упознавање могућности употребе игре и стваралаштва у процесима образовања и учења одраслих.
Предуслови за полагање: Испуњене обавезе предвиђене Статутом
Облици наставе: предавања; семинарске вежбе (радионице); интеракт. настава; консулт. и индивид. рад са студентима; супервизија практичних вежбања у уч. и на терену.
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Bjerkvol, J.R. (2005). Nadahnuto biće: dete i pesma, igra i učenje kroz životna doba. Beograd: Plato.
Božović, R. (2008). Igra ili slobodno vrijeme – slobodno vrijeme ili igra. Teme.
Božović, R. (2010). Tišina dokolice. Beograd: Čigoja štampa.
Fink, E. (2000). Igra kao simbol svijeta. Zagreb: Demetra.
Kajoa, R. (1979). Igre i ljudi: Maska i zanos. Beograd: Nolit.
Huizinga, J. (1982) Homo Ludens – o podrijetlu kulture u igri, Zagreb, Matica Hrvatska.
Kačavenda-Radić, N., Nikolić-Maksić T. i Ljujić B. (2011) Igra odraslih - da li kompjuterska igra obrazuje u slobodnom vremenu?, Andragoške studije.
Kačavenda-Radić, N., Nikolić-Maksić, T. i Ljujić, B. (2011) Alternativni pristupi obrazovanju odraslih: učenje bazirano na računarskoj igri, Inovacije u nastavi.
Nikolić Maksić, T. i Ljujić, B. (2012) O igri u odraslom dobu i njenim obrazovnim implikacijama, Andragoške studije.
Škorc, B. (2012) Kreativnost u interakciji, Zemun, MostArt.
Vigotski, L. (2005) Dečja mašta i stvaralaštvo : psihološki ogled. Beograd : Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
Zagorac, I. (2006). Igra kao cjeloživotna aktivnost. Metodički ogledi, 13 (1), 69-80.
↑↑↑