Андрагогија

Курс:
Образовање и комуникације одраслих (докт.)
Предавачи: др Тамара Николићдоцент
др Бојан Љујићдоцент
изборни курс
Број бодова: 10.00
Садржај курса: Теоријска настава Садржај обухвата неколико проблемских целина: Теорије ком. и медија у контексту андр. релевантности. Теорије и концепти ком./мед. обр. одраслих. Историјско-филозофске и међународне димензије научних истр. васп.-обр. проблема ком. и медија. Комуникационе компетенције научника. Комуникациона и медијска култура. Јавни наступи, презентација и апликација налаза и резултата сопствених и других научних истраживања. Савремени истраживачки трендови и методолошка решења – светске релације. Практична настава Истраживачки пројекти у појединим областима.
Циљ изучавања курса: Проучавање андрагогије комуникација и медија у интердисциплинарној релацији; критичко промишљање научних истраживањa васпитно-образовне проблематике у контексту теорија, теоријских перспектива и истраживања у студијама комуникацијa и медија.
Предуслови за полагање: Испуњене обавезе предвиђене Статутом
Облици наставе: Предавања; вежбе; интерактивне методе; индивидуалне консултације и online рад; менторски рад; рад у рачунској учионици.
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Anderson, J. & Van Weert, T. (2002), Information and Communication Technologies in Education, Paris, UNESCO.
Brigs, A. (2006). Društvena istorija medija. Beograd: Klio
Brigs, A. i Kobli, P. (2005) Uvod u studije medija, Beograd: Klio
Christ, W. G. (2006) Assessing Media Education: A Resource Handbook for Educators and Administrators, Mahwah, NJ, Lawrence Erlbaum Associates Publishers
Communication Statistics Indicators (2006) ICTs and Education Indicators, Montreal, Canada, UNESCO Institute for Statistics
Dickson, T. (2000) Mass Media Education in Transition, Lawrence Erlbaum Ass. Pub., London
Dominick, R. J. (2003) Mass Media Research, Thompson Learning Academic Resource Center
Fee, K. (2009) Delivering E-Learning: A compete strategy for design, application and assessment, London, Kogan Page
Frau-Megis, D. (2006) Media Education: A Kit for Teachers, Students, Parents and Professionals, Paris, UNESCO
Gordon, A. D. and Kittross, J. M. (1999). Controversies in Media Ethics. New York, Longman (An imprint of Addison Longman, Inc.)
Holmes, B. & Gardner, J. (2006) E-learning concepts and practice, London, Thousand Oaks, New Delhi, SAGE Publications
Kačavenda Radić, N. (2007) Komunikacije i mediji – andragoško interesovanje, Obrazovanje odraslih za ekonomiju znanja, Adult Education for the Knowledge Economy Zagreb: Hrvatsko andragoško društvо
Kačavenda-Radić, N. (2007) Komunikacione kompetencije za receptivni turizam i turističko obrazovne karakteristike, Holelinк
Kačavenda-Radić, N., Nikolić Maksić, T. i Ljujić, B. (2012) Obrazovanje u pararadigmi humanističke refleksije ICT
Kozma, R.B. (2005) National Policies that Connect ICT-Based Education Reform to Economic and Social Development. An Interdisciplinary Journal on Humans in ICT Environments
Kozma, R.B. (2011) A Framework for ICT Policies to Transform Education. U: Transforming education: The power of ICT policies, Paris, UNESCO
Kozma, R.B. (2011) The Technological, Economic, and Social Contexts for Educational ICT Policy, U: Transforming education: The power of ICT policies, Paris, UNESCO
Lucas, S.E. (2001) The Art of Public Speaking, McGraw-Hill Higher Education
Petrina, S. (2007), Advanced Teaching Methods for the Technology Classroom, Hershey, London, Melbourne, Singapore, Information Science Publishing
Prajs, S. (2011) Izučavanje medija, Beograd, Clio
Rivoltella, P.C. (2008), Digital Literacy: Tools and Methodologies for Information Society, Hershey (US), London (UK), IGI Publishing (an imprint of IGI Global)
Thoman, E. (2008) Literacy for the 21st Century: An Overwiev & Orientation Guide to Media Literacy Education, Malibu (CA), Center for Media Literacy (CML)
Tinio, V. (2003) ICT in Education, New York, UNDP
Wimmer, R.D., Dominick, J.R. (2003) Mass Media Research, Thomson Learning Academic Resource Center
↑↑↑