Андрагогија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Теоријске и историјске основе планирања образовања одраслих
Предмет и подручја истраживања планирања образовања одраслих.
Утицаји различитих школа мишљења.
Историјска основа планирања образовања одраслих .
|
1. недеља вежбе - Теоријске и историјске основе планирања образовања одраслих
Утицаји различитих школа мишљења. |
2. недеља предавање - Појам, предмет и конституисање подручја истраживања
Различите концепције. Однос планирања образовања одраслих и сродних научних дисципина. Допринос међународних организација и асоцијација развоју планирања образовања одраслих. Конференције УНЕСЦО-а и планирање образовања одраслих. |
3. недеља предавање - Основе планирања образовања одраслих
Појам, одлике и функције планирања образовања одраслих. Чиниоци који утичу на процес планирања образовања одраслих. Методе, технике и инструменти у планирању образовања одраслих. |
3. недеља вежбе - Основе планирања образовања одраслих
Прогнозирање образовних потреба. |
4. недеља предавање - Проблеми савременог планирања образовања одраслих
Отвореност-затвореност система планирања образовања одраслих. Линеарни и концептуални планови. Реформе и иновације у образовању. |
4. недеља вежбе - Проблеми савременог планирања образовања одраслих
Пробни план у образовању одраслих. |
5. недеља предавање - Базични модели у планирању образовања одраслих
Основни модели у савременом планирању образовања одраслих. Разичите класификације модела планирања образовања одраслих. Услови за примену различитих модела планирања образовања одраслих. |
6. недеља предавање - Линеарни модел планирања образовања одраслих
Постављање задатака у складу са резултатима анализе образовних потреба. Класификовање и приказивање образовних потреба. Избор наставних метода. Организовање наставе. Евалуација. Основни недостаци линеарног модела планирања образовања одраслих. |
6. недеља вежбе - Линеарни модел планирања образовања одраслих
Коришћење линеарног модела планирања образовања одраслих. |
7. недеља предавање - Системски модел планирања образовања одраслих
Основне категорије ситуација за планирање образовања одраслих. Фазе и компоненте системског модела планирања образовања одраслих. Одлучивање. Идентификовање и прецизирање задатака. Бирање и прилагођавање одговарајућег облика. Реализација. Евалуација. Основни недостаци системског модела планирања образовања одраслих. |
7. недеља вежбе - Системски модел планирања образовања одраслих
Коришћење системског модела планирања образовања одраслих |
8. недеља предавање - Партиципаторни модел планирања образовања одраслих
Претпоставке за примену партиципатормог модела планирања образовања одраслих. Основни задаци андрагога током процеса планирања образовања одраслих. Полазне основе, елементи и основни недостаци модела. |
8. недеља вежбе - Партиципаторни модел планирања образовања одраслих
Коришћење партиципаторног модела планирања образовања одраслих. |
9. недеља предавање - Технике и методе партиципаторног планирања образовања одраслих- предавања
Матрица планирања образовања одраслих. Преговарање. Етичке дилеме у планирању образовања одраслих. ДАТА модел. |
9. недеља вежбе - Технике и методе партиципаторног планирања образовања одраслих
Примена матрице планирања образовања одраслих. Преговарање: студија случаја. |
10. недеља предавање - Стратешки модел планирања образовања одраслих
Терминолошко одређење појмова стратегија и стратешко планирање образовања одраслих. Основне претпоставке стратешког планирања образовања одраслих. Исходи. Секвенце. Могућности коришћења модела. Недостаци модела. Технике и методе стратешког планирања образовања одраслих. |
10. недеља вежбе - Стратешки модел планирања образовања одраслих
Коришћење стратешког модела планирања образовања одраслих. |
11. недеља предавање - Интерактивни модел планирања образовања одраслих
Идејна основа интерактивног модела планирања образовања одраслих. Компоненте модела. |
12. недеља предавање - Развој интерактивног плана образовања одраслих
Платформа за развој плана. Идентификовање и класификовање исхода. Развој задатака. Припрема за учење. Одређивање облика, буџета, припрема наставе. Координација и евалуација програма. |
13. недеља предавање - Примена интерактивног модела планирања образовања одраслих
Лична уверења планера. Развој прелиминарних претпоставки. Одређивање неопходних елемената плана. |
13. недеља вежбе - Интерактивни модел планирања образовања одраслих
Коришћење интерактивног модела планирања образовања одраслих. |
14. недеља предавање - Кључни аспекти интерактивног планирања образовања одраслих
Баријере у интерактивном планирању образовања одраслих. Позитивни ефекти интерактивног планирања образовања одраслих. Дилеме у интерактивном планирању образовања одраслих. Концепт доношења одлука у интерактивном планирању образовања одраслих. |
15. недеља предавање - Координација планова у образовању одраслих
Процењивање и евалуација. Координација планова. |
15. недеља вежбе - Координација планова у образовању одраслих
Припрема и презентација извештаја. |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Савићевић, Д. (1997), Учење одраслих - кључ за 21. век, Андрагошке студије, Вол. 4, бр. 2, стр. 61-75
Сацк, П. (1982). Једна типологија образовних реформи. У: Перспективе образовања 1. Београд: ЗУНС, 51—68
Овесни, К. (2000). Концепт андрагогије и пракса образовања одраслих у Холандији. Андрагошке студије, 7(1—2), 47—60
Овесни, К. Алибабић, Ш., Миљковић, Ј. (2011). Евалуација на подручјима менаџмента/развоја људских ресурса и менаџмента у образовању. У: Квалитет у образовању. Београд: ИПА ФФ, 157—172
Сикавица, П. и др. (2008). Темељи менаџмента. Загреб: Школска књига, 136—183, 642—673
Бахтијаревић-Шибер, Ф. (1999). Менаџмент људских потенцијала. Загреб: Голден Маркетинг, 180—239
Caffarella, R.S., Merriam, Sh.B. (2004). Перспективе учења одраслих, Андрагошке студије, 1—2, 31—40
ЦИИО (2010). Разумевање друштвених исхода учења. Београд: МП РС
Torrington, D. и др. (2004). Менаџмент људских ресурса. Београд: Датастатус, 52—136
Филд, С. и др. (2010). Нема више неуспешних: десет корака до једнакоправности у образовању. Београд: МП РС, 81—93, 123—150
Noe, R. и др. (2006). Менаџмент људских потенцијала. Загреб: Мате, 143—175
Robbins, S., Judge, T. (2009). Организацијско понашање. Загреб: Мате, 144—183, 502—535
Овесни, К., прир. (2015), Планирање образовања одраслих, хрестоматија
Карној, М. (1989). Реформа и планирање образовања у контексту економске кризе. У: Перспективе образовања 3, Београд: ЗУНС, 211—224
Куписиевич, Ц. (1982). Школске реформе у индустријализованим земљама. У: Перспективе образовања 1, Београд: ЗУНС, 77—84
Општа допунска литература
Лаврња, И. (2001), Футуролошки аспекти педагошко-андрагошких истраживања, у: Клапан, А: и сар., ед., Андрагошке теме, Власт. наклада, Ријека
МПиС РС, (2002), Стратешки правци развоја образовања одраслих, Андрагошке студије, Вол. 9, бр. 1-2, стр. 65-88
Кулић, Р., Деспотовић, М. (2004), Увод у андрагогију, Свет књиге, Београд, стр. 211-219
ЕЦ (2001), Меморандум о доживотном учењу, Андрагошке студије, Вол. 8, бр. 1-2, с. 55-82