Андрагогија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Планирање образовања одраслих - теоријске и историјске основе
Предмет и подручја истраживања планирања образовања одраслих
Утицаји различитих школа мишљења
Историјска основа планирања образовања одраслих |
2. недеља предавање - Конституисање планирања образовања одраслих као подручја истраживања
Различите концепције
Однос планирања образовања одраслих и сродних научних дисципина
Допринос међународних организација и асоцијација развоју планирања образовања одраслих
Конференције УНЕСЦО-а и планирање образовања одраслих |
3. недеља предавање - Основе планирања образовања одраслих
Појам, одлике и функције планирања образовања одраслих
Чиниоци који утичу на процес планирања образовања одраслих
Методе, технике и инструменти у планирању образовања одраслих |
3. недеља вежбе - Основе планирања образовања одраслих
Прогнозирање образовних потреба |
4. недеља предавање - Проблеми савременог планирања образовања одраслих
Отвореност-затвореност система планирања образовања одраслих
Линеарни и концептуални планови
Реформе и иновације у образовању |
4. недеља вежбе - Проблеми савременог планирања образовања одраслих
Пробни план |
5. недеља предавање - Базични модели у планирању образовања одраслих
Основни модели у савременом планирању образовања одраслих
Разичите класификације модела планирања образовања одраслих
Услови за примену различитих модела планирања образовања одраслих |
6. недеља предавање - Линеарни модел планирања образовања одраслих
Постављање задатака у складу са резултатима анализе образовних потреба
Класификовање и приказивање образовних потреба
Избор наставних метода. Организовање наставе. Евалуација.
Основни недостаци линеарног модела планирања образовања одраслих |
6. недеља вежбе - Линеарни модел планирања образовања одраслих
Коришћење линеарног модела планирања образовања одраслих |
7. недеља предавање - Системски модел планирања образовања одраслих
Основне категорије ситуација за планирање образовања одраслих
Фазе и компоненте системског модела планирања образовања одраслих
Одлучивање. Идентификовање и прецизирање задатака.
Бирање и прилагођавање одговарајућег облика. Реализација. Евалуација.
Основни недостаци системског модела планирања образовања одраслих |
7. недеља вежбе - Системски модел планирања образовања одраслих
Коришћење системског модела планирања образовања одраслих |
8. недеља предавање - Партиципаторни модел планирања образовања одраслих
Претпоставке за примену партиципатормог модела планирања образовања одраслих
Основни задаци андрагога током процеса планирања образовања одраслих
Полазне основе, елементи и основни недостаци модела |
8. недеља вежбе - Партиципаторни модел планирања образовања одраслих
Коришћење партиципаторног модела планирања образовања одраслих |
9. недеља предавање - Технике и методе партиципаторног планирања образовања одраслих
Матрица планирања образовања одраслих
Етичке дилеме у планирању образовања одраслих
ДАТА модел |
9. недеља вежбе - Технике и методе партиципаторног планирања образовања одраслих
Примена матрице планирања образовања одраслих |
10. недеља предавање - Стратешки модел планирања образовања одраслих
Терминолошко одређење појмова стратегија и стратешко планирање образовања одраслих
Основне претпоставке стратешког планирања образовања одраслих
Исходи. Секвенце. Могућности коришћења модела. Недостаци модела.
Технике и методе стратешког планирања образовања одраслих |
10. недеља вежбе - Стратешки модел планирања образовања одраслих
Коришћење стратешког модела планирања образовања одраслих |
11. недеља предавање - Интерактивни модел планирања образовања одраслих
Идејна основа интерактивног модела планирања образовања одраслих
Компоненте модела |
12. недеља предавање - Развој интерактивног плана образовања одраслих
Платформа за развој плана. Идентификовање и класификовање исхода. Развој задатака. Припрема за учење. Одређивање облика, буџета, припрема наставе. Координација и евалуација програма. |
13. недеља предавање - Примена интерактивног модела планирања образовања одраслих
Лична уверења планера. Развој прелиминарних претпоставки. Одређивање неопходних елемената плана. |
13. недеља вежбе - Примена интерактивног модела планирања образовања одраслих
Коришћење интерактивног модела планирања образовања одраслих |
14. недеља предавање - Кључни аспекти интерактивног планирања образовања одраслих
Баријере у интерактивном планирању образовања одраслих
Позитивни ефекти интерактивног планирања образовања одраслих
Дилеме у интерактивном планирању образовања одраслих
Концепт доношења одлука у интерактивном планирању образовања одраслих |
15. недеља предавање - Координација планова у образовању одраслих
Процењивање и евалуација. Координација планова. |
15. недеља вежбе - Координација планова у образовању одраслих
Припрема извештаја
Презентација |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Caffarella, R. (2001), Planning Programs for Adult Learners: A Practical Guide for Educators, Trainers, and Staff Developers, San Francisco: Jossey-Bass, xix-105.
Овесни, К., прир. (2008), Планирање образовања одраслих, хрестоматија
Општа допунска литература
Приручни материјали за вежбе