Андрагогија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Планирање образовања одраслих - теоријске и историјске основе
Предмет и подручја истраживања планирања образовања одраслих Утицаји различитих школа мишљења Историјска основа планирања образовања одраслих

2. недеља
предавање - Конституисање планирања образовања одраслих као подручја истраживања
Различите концепције Однос планирања образовања одраслих и сродних научних дисципина Допринос међународних организација и асоцијација развоју планирања образовања одраслих Конференције УНЕСЦО-а и планирање образовања одраслих

3. недеља
предавање - Основе планирања образовања одраслих
Појам, одлике и функције планирања образовања одраслих Чиниоци који утичу на процес планирања образовања одраслих Методе, технике и инструменти у планирању образовања одраслих

3. недеља
вежбе - Основе планирања образовања одраслих
Прогнозирање образовних потреба

4. недеља
предавање - Проблеми савременог планирања образовања одраслих
Отвореност-затвореност система планирања образовања одраслих Линеарни и концептуални планови Реформе и иновације у образовању

4. недеља
вежбе - Проблеми савременог планирања образовања одраслих
Пробни план

5. недеља
предавање - Базични модели у планирању образовања одраслих
Основни модели у савременом планирању образовања одраслих Разичите класификације модела планирања образовања одраслих Услови за примену различитих модела планирања образовања одраслих

6. недеља
предавање - Линеарни модел планирања образовања одраслих
Постављање задатака у складу са резултатима анализе образовних потреба Класификовање и приказивање образовних потреба Избор наставних метода. Организовање наставе. Евалуација. Основни недостаци линеарног модела планирања образовања одраслих

6. недеља
вежбе - Линеарни модел планирања образовања одраслих
Коришћење линеарног модела планирања образовања одраслих

7. недеља
предавање - Системски модел планирања образовања одраслих
Основне категорије ситуација за планирање образовања одраслих Фазе и компоненте системског модела планирања образовања одраслих Одлучивање. Идентификовање и прецизирање задатака. Бирање и прилагођавање одговарајућег облика. Реализација. Евалуација. Основни недостаци системског модела планирања образовања одраслих

7. недеља
вежбе - Системски модел планирања образовања одраслих
Коришћење системског модела планирања образовања одраслих

8. недеља
предавање - Партиципаторни модел планирања образовања одраслих
Претпоставке за примену партиципатормог модела планирања образовања одраслих Основни задаци андрагога током процеса планирања образовања одраслих Полазне основе, елементи и основни недостаци модела

8. недеља
вежбе - Партиципаторни модел планирања образовања одраслих
Коришћење партиципаторног модела планирања образовања одраслих

9. недеља
предавање - Технике и методе партиципаторног планирања образовања одраслих
Матрица планирања образовања одраслих Етичке дилеме у планирању образовања одраслих ДАТА модел

9. недеља
вежбе - Технике и методе партиципаторног планирања образовања одраслих
Примена матрице планирања образовања одраслих

10. недеља
предавање - Стратешки модел планирања образовања одраслих
Терминолошко одређење појмова стратегија и стратешко планирање образовања одраслих Основне претпоставке стратешког планирања образовања одраслих Исходи. Секвенце. Могућности коришћења модела. Недостаци модела. Технике и методе стратешког планирања образовања одраслих

10. недеља
вежбе - Стратешки модел планирања образовања одраслих
Коришћење стратешког модела планирања образовања одраслих

11. недеља
предавање - Интерактивни модел планирања образовања одраслих
Идејна основа интерактивног модела планирања образовања одраслих Компоненте модела

12. недеља
предавање - Развој интерактивног плана образовања одраслих
Платформа за развој плана. Идентификовање и класификовање исхода. Развој задатака. Припрема за учење. Одређивање облика, буџета, припрема наставе. Координација и евалуација програма.

13. недеља
предавање - Примена интерактивног модела планирања образовања одраслих
Лична уверења планера. Развој прелиминарних претпоставки. Одређивање неопходних елемената плана.

13. недеља
вежбе - Примена интерактивног модела планирања образовања одраслих
Коришћење интерактивног модела планирања образовања одраслих

14. недеља
предавање - Кључни аспекти интерактивног планирања образовања одраслих
Баријере у интерактивном планирању образовања одраслих Позитивни ефекти интерактивног планирања образовања одраслих Дилеме у интерактивном планирању образовања одраслих Концепт доношења одлука у интерактивном планирању образовања одраслих

15. недеља
предавање - Координација планова у образовању одраслих
Процењивање и евалуација. Координација планова.

15. недеља
вежбе - Координација планова у образовању одраслих
Припрема извештаја Презентација
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Caffarella, R. (2001), Planning Programs for Adult Learners: A Practical Guide for Educators, Trainers, and Staff Developers, San Francisco: Jossey-Bass, xix-105.
Овесни, К., прир. (2008), Планирање образовања одраслих, хрестоматија
Општа допунска литература
Приручни материјали за вежбе
↑↑↑